شیر خشک ، سرلاک و غذای نوزاد

شیرخشک مخصوص حساسیت به پروتئین گاوی

2.6/5 - (5 امتیاز)

ارتباط در واتساپ

توجه – بسیار مهم : ما در این مقاله بهترین شیر خشک های مناسب و مخصوص حساسیت به پروتئین گاوی را به شما عزیزان معرفی کرده ایم فقط توجه داشته باشید که خط به خط این متن را تا انتها مطالعه کنید چرا که برداشت اطلاعات ناقص ممکن است باعث تصمیم گیری اشتباه برای شما شده و این موضوع باعث دردسر بیشتر برای شما خواهد شد . همچنین در انتها اگر باز هم نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید میتوانید با شماره های مندرج در سایت در ساعات اداری تماس بگیرید و یا از طریق گزینه ی ارتباط در واتساپ سوالات خود را مطرح کنید . 

علائم حساسیت به پروتئین گاوی :

همانطور که میدانید یکی از مشکلاتی که برای برخی کودکان در دوران نوزادی دچار میشوند حساسیت به لاکتوز و پروتئین گاوی میباشد . این حساسیت به این شکل است که دستگاه گوارش نوزاد توان هضم پروتئین شیر گاو را ندارد و کودک دچار حساسیت میشود .

یکی از راه حل هایی که برای این مشکل استفاده میشود این است که پروتئین شیر را به قطعات کوچک تری تقسیم میکنند که به اصطلاح شکسته شدن پروتئین یا هیدرولیز کردن شیر گفته میشود .

مشکلی که در شیرخشک های هیدرولیز شده وجود دارد که طعم آنها کمی تلخ خواهد شد و برخی نوزادان این شیر ها را قبول نمیکنند و نوزادان دیگر نیز به خواطر بد طعم بودن شیر کمتر از میزان مورد نیاز خود مصرف خواهند کرد .

راه حل دوم استفاده از شیرخشک هایی با پروتئین غیر گاوی میباشد مانند پروتئین گیاهی (سویا) و شیرخشک بز .

شیر خشک بز یکی از بهترین جایگزین ها برای کودکان دارای این حساسیت است .

از آنجایی که تقریبا اکثریت شیرخشک ها از شیر گاو گرفته میشوند برخی خیال میکنند که شیر گاو بهتر از سایر شیر ها برای نوزاد است اما موضع این است که شیر گاو به دلیل اینکه راحت تر بدست می آیند و فراوری نحصولات مختلف از شیر گاو سالهاست که انجام میشود ، شیرخشک ها نیز بیشتر از شیر گاو تهیه میشوند .

در حالی که شیر بز نزدیک ترین فرمول را به شیر مادر دارد و شیر های گیاهی نیز هضم بسیار بهتری نسبت شیر گاو دارند .

با تمام این تفاسیر از مجا بفهمیم که نوزاد ما دچار حساسیت به لاکتوز یا پروتئین گاوی است ؟

علائم :

علائم حساسیت به پروتئین گاوی در 3 نوع پوستی ، گوارشی و تنفسی هستند .

نشانه های گوارشی میتواند اسهال ، خون در مدفوع و دل درد های زیاد باشد .

نشانه های پوستی معمولا شامل اگزما ، خارش های پوستی و جوش هستند .

نشانه های تنفسی نیز ممکن است به صورت خس خس نشان داده شوند .

معمولا نشانه های پوستی جدی ترین علائمی است که ما میتوانیم از بودن یا نبودن این حساسیت مطمئن شویم .

با این حال توصیه میکنیم که برای اطمینان بیشتر از وجود این حساسیت به پپزشک مراجعه کنید تا معاینه و یا آزمایش های لازم انجام شود .

اگر بخواهیم کمی بیشتر توضیح دهیم حساسیت به پروتئین گاوی و حساسیت به لاکتوز با هم متفاوت هستند .

حساسیت به پروتئین به دلیل این است که سیستم ایمنی بدن پروتئین را یک عنصر خارجی شناسایی و به آن حمله میکند .

حساسیت به لاکتوز به دلیل عدم توانایی روده و دستگاه گوارش در هضم لاکتوز شیر است .

شیر خشک مناسب حساسیت به پروتئین گاوی :

همانطور که گفتیم در قدم اول برای نوزادان دارای این حساسیت شیر خشک های داروخانه ای هیدرولیز شده مانند : اپتامیل پپتی ، آپتامیل ha  و … استفاده میشود .

اما همانطور که گفتیم متاسفانه این شیرخشک ها چندان کیفیت بالایی ندارند و برای مشکل عدم وزن گیری نوزاد مناسب نیستند .

دومین مشکل این شیرخشک ها طعم نه چندان مناسب آنهاست .

ما معمولا برای نوزادان دارای این حساسیت ها شیر خشک های خارجی دیگری را پیشنهاد میکنیم اما متاسفانه مشکل بزرگ این شیرخشک ها نیز قیمت بالای آنهاست .

شیرخشک های خارجی هرچند که کیفیت بسیار بالاتری نسبت به شیرخشک های ایرانی ( داروخانه ای ) دارند اما قیمت هایشان نیز چند برابر است

معمولا این شیر ها را دو دسته از خانواده ها تهیه میکنند .

دسته ی اول خانواده هایی که میتوان گفت از وضع مالی خوبی برخوردار هستند و قصد دارند از شیرخشک با کیفیت و خوب برای تغذیه نوزاد خود استفاده کنند .

دسته ی دوم نیز خانواده هایی هستند که بسیاری از شیرخشک ها را امتحان کرده اند اما هیچ شیری به نوزاد انها سازگاری نداشته است و یا با وجد سازگار بودن ، نوزاد به هیچ وجه وزن گیری نداشته است .

شیر خشک های خارجی که ما پیشنهاد میکنیم :

گلدن گات : این شیر از شیر بز تولید شده است و شیر بز معمولا برای نوزادان دارای حساسیت به پروتئین گاوی و لاکتوز استفاده میشود . شیر بز نزدیک ترین شیر را به فرمول شیر مادر دارد و لاکتوز بسیار کمی دارد . پروتئین شیر خشک گلدن گات برای شیر بز است و به هیچ وجه هیدرولیز نشده است و طعم خوب خود را دارد و همچنین به نسبت شیر های گفته شده ویژگی وزن دهی و رشد بسیار بهتری دارد . هر چند که متاسفانه برخی نوزادان به پروتئین شیر بز نیز حساسیت دارند .

شیرخشک مخصوص حساسیت به پروتئین گاوی

هوناپهوناپ نیز دومین برند شیرخشک بز است که در کشور ترکیه تولید میشود هوناپ قیمت کمتری به نسبت گلدن گات دارد اما کیفیت این شیر نیز کمی پایین تر از گلدن گات است .

شیرخشک مناسب حساسیت به پرونئین گاوی

هیپشیر خشک هیپ نیز برای شرکت بزرگ و معتبر آلمانی hipp میباشد که محصولات مختلف تغذیه نوزاد را تولید میکند . شیرخشک های هیپ پروتئین گیاهی (سویا) دارند که هضم بسیار راحتی را فراهم میکنند . هرچند که ممکن است برخی بچه ها نسبت به پروتئین سویا نیز حساسیت نشان بدهند .

شیرخشک برای حساسیت به لاکتوز

این 3 برند توصیه ما به شما عزیزان است .

این توصیه نیز بر اساس هزاران تماس تلفنی و کسب تجربه با ( نی نی کوچولو ) مختلف است و همچنین با برخی از بهترین پزشکان متخصص اطفال نیز در این موارد هم نظر هستیم و نظرات این عزیزان را نیز برای تکمیل شدن این مقاله جویا شده ایم .

از کجا متوجه شوم کدام شیر برای نوزاد من مناسب است ؟

باید گفت که متاسفانه تا حدود زیادی آزمون و خطا در پیدا کردن شیرخشک مناسب برای نوزاد وجود دارد و حتی اگر دقیق ترین توصیه نیز به شما بشود ممکن است باز هم مورد دیگری باشد که به نوزاد شما سازگار تر باشد .

هر چند که ما توصیه خاصی درباره ی شیرخشک های ایرانی نداریم چرا که همه ی شیرخشک های داروخخانه ای در کشور خودمان تولید و پر میشوند که کیفیت چندان خوبی ندارند در رابطه با شیرخشک های خارجی نیز توصیه میکنیم قبل از هر چیز با مشاورین ما مشورت کنید .

برای دریافت مشاوره نیز میتوانید با شماره های مندرج در سایت در ساعات اداری تماس بگیرید و یا از طریق گزینه ی ارتباط در واتساپ سوالات خود را مطرح کنید . ( بر روی گزینه ی ارتباط در واتساپ کلیک کنید ، واتساپ مجموعه در گوشی شما باز شده و میتوانید سوال خود را مطرح کنید . )

 

نیاز به مشورت با یک کارشناس دارید؟

همین حالا با شماره تلفن زیر تماس بگیرید و با کمک کارشناسان ما مشکل خود را حل کنید!

021-77682369

تایم پاسخگویی شنبه تا پنج شنبه 9 صبح تا 6 عصر

 

درگر مقالات ما در ارتباط با شیرخشک :

 

مولتی ویتامین نوتریزن

بهترین مولتی ویتامین کودک

شیرخشک بی بی گات

شیرخشک نان خارجی

سرلاک هاینز

قطره آهنی که دندان را سیاه نکند

ژل دندان درد نوزاد

شیرخشک برای تپل شدن نوزاد

بهترین شیرخشک برای رفلاکس نوزاد

خوشمزه ترین شیرخشک

شیرخشک مخصوص حساسیت به پروتئین گاوی

بهترین قطره آهن خارجی نوزاد

خرید سرلاک هیپ

شیرخشک هیپ

سرلاک گربر

شیرخشک هوناپ

شیرخشک گلدن گات

شیرخشک بز

سرلاک آپتامیل

سرلاک بدون شیر

شیرخشک بزرگسال

خرید پوره میوه هرو و هیپ

بهترین شیرخشک خارجی

سرلاک هرو بی بی

سرلاک نستله

شیر مایع اینفاترینی و پدیاشور

شیرخشک نیدو

شیرخشک سیمیلاک

خرید شیرخشک پدیاشور

شیرخشک اس ام ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *